Heavy duty cases

Flightcase koffers staan bekend als robuuste schokbestendige en stootvaste koffer voor het transporteren van veel gewicht en/of zeer kwetsbare apparatuur. Dankzij het maatwerk van onze kofferfabriek  kunnen de flightcases in vrijwel elk formaat en uitvoering geleverd worden. De basis van uw maatwerk Flightcase is een aluminium profiel. Binnen dit profiel worden 9 mm hardbord plaatdelen geplaatst welke bekleed kunnen worden met een materiaal naar keuze. Uiteraard is uw koffer ook te voorzien van uw logo. U kunt ervoor kiezen op het cover-material te drukken, of de hardbord delen te plakken met een vinyl sticker.

Producteigenschappen

Robuuste schokbestendige en stootvaste koffer, Stootvast, 9 mm dik plaatmateriaal High Density Board (wood) of HPL Decorative high-pressure Laminate, Vele modellen en/of constructies mogelijk, Wielen intern of extern, Geen uitstekende delen, Maatwerk (iedere gewenst formaat is mogelijk), De deksel bovenop aan de voorzijde zelfs aan 4 zijdes is mogelijk.

Een greep uit de extra mogelijkheden

Etiketvenster, Draagriemen, Afsluitbaarslot, Schuim en/of kunststof interieur op maat, Cover-material te bedrukken, Draaglussen, Transport wielen intern of extern, zwenk- of bokwielen, geremd, ongeremd of afneembaar, Binnenwerk met tussenschotten, variabele of vaste vakverdeling.

1. Sluitprofiel (Closing extrucion)
Het sluitprofiel scheid de twee (of meer) helften van een flightcase en zorgt er tevens voor dat het hout netjes is afgedekt. Door zijn vorm passen de deksels altijd goed op de flightcase en zorgt er voor dat de case in gesloten toestand één geheel is zodat deze ook een sterkere constructie heeft. Sluitprofielen zijn er al vanaf 4 mm tot en met 18 mm. De meest gebruikte zijn de 7mm en 10 mm varianten.

2. Hoekprofiel (Edge lining)
Hoekprofielen beschermen niet alleen de flightcase maar verstevigen ook een groot deel van de constructie. Verkrijgbaar vanaf 14mm tot en met 35mm. De meest gebruikte zijn hiervan de 20 mm en 30 mm variant. De profielen hebben ieders een eigen radius. Voor de doorsnee cases gebruikt men een radius van 2 (r2) en voor de wat zwaarder uitgevoerde cases gebruikt men vaak een radius van 5 (r5). Ook de dikte van de profielen verschilt onderling nogal. Regel is eigenlijk hoe groter en zwaarder de flightcase moet zijn des te dikker profiel hier voor te gebruiken.

3. Balhoek (Ball corner)
De balhoek vangt vaak de eerste klappen op bij het stoten of laten vallen van een flightcase. Een zeer belangrijk onderdeel van een case. Vooraf dient bepaald te worden wat het risico van mishandeling is. Bij zwaar gebruik hoort een grote, dikke balhoek. Bij wat kleinere cases kan volstaan worden met een medium of zelfs een kleine balhoek. Waar altijd op gelet dient te worden is dat de hoek radius overeenkomt met die van het hoekprofiel! Ook kan men platte hoeken toepassen. Deze hebben vaak als voordeel dat ze minder extra ruimte in beslag nemen omdat ze niet zover uitsteken als een balhoek. De bescherming is dan ook wel wat minder.

4. Overzethoek (L-bracket)
Deze is de verbinding tussen de sluitprofielen. Als het sluitprofiel goed gezaagd is en het hout nis allemaal gelijk van maat dan verkrijg je een nette 90 graden hoek die bij elkaar worden gehouden door een overzethoek. Bij 30mm hoekprofiel valt de overzethoek mooi over zowel het sluitprofiel als ook het hoekprofiel. Ook hier is de radius van belang!

5. Vlindersluiting (Butterfly lock)
De afmetingen van een vlindersluiting en de aantallen hiervan is volledig afhankelijk van de afmetingen van de flightcase. Vlindersluitingen zijn er in drie afmetingen waarbij de kleinste uitvoering praktisch nooit gebruikt word. Blijft over de medium vlindersluitingen en de grote vlindersluitingen. In praktijk is het werken met de grote vlindersluiting het makkelijkst. Neem dus zodra het kan de grote sluiting. Bekijk wel of

Because it regards students throughout the environment the subject of research paper assistance and advice is a significant one. They will be on the lookout for newspaper help As soon as an individual is attempting to write a new paper that they believe will place them apart from the competition. Now, locating the suitable advice to help with the issue of a student is not easy to come by, but it is still potential and finding the perfect bit of papers and ideas assistance is crucial support with researching to the course.

academic paper dit in verhouding is met de rest van de case en gekozen materialen.

6. Inbouwgreep (Flip handle)
De meest gebruikte greep is de medium inbouwgreep. Er zijn in de markt ook wel grotere handgrepen verkrijgbaar maar deze hebben vaak als nadeel dat de inbouwdiepte niet gelijk is aan de houtdikte met als gevolg dat de handgrepen naar binnen uitsteken. Niet handig dus. Van handgrepen kun je er nooit te veel monteren. Vaak uit zuinigheidsoverwegingen beperkt men het aantal handgrepen maar de ervaring leert dat men er maar beter gelijk een paar extra in kan zetten. Bedenk vooraf goed hoe de case gebruikt gaat worden en wat dan de meest strategische plaatsen zijn voor de handgrepen. Tip: Bestel de handgrepen niet te ver uit elkaar, anders kun je niet tillen.

7. Popnagel (Pop rivet)
De popnagel, of zoals de officiële benaming eigenlijk is: blindklinknagel, of zoals onze zuiderburen zeggen rivetten, bevestigd eigenlijk alle onderdelen (harware) op de flightcase. Er zijn vele soorten en maten popnagels maar de meest gebruikte bij het bouwen van een flightcase zijn: 4x8mm, 4x12mm, 5x10mm en 5x14mm. Opvallend aan de popnagel is dat deze gribbeld is. Dit zorgt ervoor dat ze beter in het hout hechten.

Afmetingen:
Aangezien de flightcase zijn oorsprong in Amerika heeft zijn er een hoop afmetingen afkomstig uit amerikaanse stelsel. Zo spreekt met vaak over “inches” en “HE” of “UNITS”. 19 Inch is eigenlijk een standaard breedte maat. 1 inch = 2,54 cm. HE of UNITS zijn de hoogte maat van een 19* inch case. Een geheugensteuntje is dat je HE kan lezen als Hoogte Eenheden. 1HE = 1,75 inch = 44,45mm.

Trucksize:
Ook word er, indien mogelijk, veel flightcases trucksize gemaakt. Wat betekend dit dan eigenlijk? Men houd er dan rekening mee hoeveel flightcases er naast elkaar kunnen staan in een standaard truck (2,40 meter). Dat is dus 4 x 60 cm of 3 x 80 cm of 2 x 120 cm. Dit zijn dan wel de uitwendige maten van balhoek tot balhoek. Dit heeft als voordeel dat er makkelijk weggestappeld kan worden in een truck. Ook al is de apparatuur kleiner kan het dus een overweging zijn om de case uitwendig toch 60 cm te maken.